نخست وزیر عراق گفت : تعامل وهمکاری عراق با جمهوری اسلامی ایران یک تعامل راهبردی است و همجواری با ایران برای ما موضوع بسیار مهمی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدی،نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه وهیات همراه ضمن استقبال گرم از هیات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:تعامل ما با ایران یک تعامل استراتژیک است و جمهوری اسلامی ایران برای کشور عراق بسیار مهم است ،چرا که بین دو کشور اعتقادات مشترک زیادی وجود دارد.
 
حیدرالعبادی متذکر شد:روابط ایران و عراق به لحاظ تاریخی،اعتقادی و جغرافیایی بسیار عمیق است و مشترکات زیادی بین دو کشور وجود دارد.
 
نخست وزیر عراق با اشاره به مشکلات کنونی کشورش یادآور شد:ایران و عراق در دوران صدام مشکلات زیادی متحمل شدند؛ اما امروز به خاطر محبت ایرانیان رابطه دو کشور بسیار پیشرفت کرده است که نمونه آنرا در کمک علیه داعش مشاهده می کنیم .
 
العبادی افزود:ما از رهبری،مردم و دولت ایران به خاطر کمک به عراق در مبارزه با داعش سپاسگزاریم ،چرا که تهدید داعش صرفا برای عراق نیست بلکه دیگر کشورهای منطقه را نیز در بر می گیرد.
 
وی با انتقاد از دخالت برخی کشورها در مسائل داخلی عراق تصریح کرد:هم اکنون در برخی کشورهای منطقه هم فکران داعش حضور دارندکه برای کل منطقه تهدید به حساب می آیند.
 
العبادی افزود:داعش در عراق به دنبال ایجاد جنگ طایفه ای است ولی ان شاء الله موفق نخواهد شد.
 
بر اساس این گزارش نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی دولت و ملت عراق گفت:بین دو کشور مشترکات زیادی مانند باور به اهل بیت(ع) و قرآن وجود دارد و باید مراقب باشیم که بین دولت و ملت تفرقه ایجاد نشود.
 
وی تاکید کرد:در سالهای اخیر شاهد گسترش روابط دو کشور هستیم و در این راستا باید هدف ایران و عراق مقابله با استکبار و دسیسه های آمریکا و اسرائیل باشد.
 
وی خاطرنشان کرد:در دولت جناب عالی امیدواریم شاهد تعاملات بیشتر در حوزه وقف و عتبات عالیات میان دو کشور همسایه باشیم.
 
وی در پایان متذکر شد:مناسب است دیپلماسی وقف در توسعه روابط دو کشور به جایگاه مطلوب خود دست یابد.
/2759/